Aktualności

Krajowy System e-Faktur (KSeF)

  • Drukuj

W 2026 roku wchodzi w życie obowiązek wystawiania e-faktur dla wszystkich podatników
(czynnych i zwolnionych z VAT). Nowe rozwiązanie to Krajowy System e-Faktur (KSeF).
KSeF jest systemem informatycznym służącym do wystawiania, przesyłania, otrzymywania,
dostępu i przechowywania faktur ustrukturyzowanych.

Zdjęcie KSEF - baner promocyjny. Na nim osoby promujące KSEF


Obowiązek wystawiania faktur w KSeF nastąpi od 1 lutego 2026 r. dla przedsiębiorców, u
których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) przekroczyła w 2024 r. 200 mln zł i od 1
kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców. Wdrożenie KSeF służy cyfryzacji procesów
fakturowania, ich księgowania i przechowywania. Pozwala także unikać błędów przy ich
wystawianiu.

KSEF - plakat animacyjny na nim kobieta stojaca przed mapą Polski


Natomiast otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF będzie obowiązkowe już od 1 lutego 2026 r.
(poza przypadkami wyłączonymi ustawowo, gdzie faktura jest przekazana w sposób
uzgodniony).


Do 31 grudnia 2026 r. będzie można jeszcze wystawiać faktury poza KSeF (papierowe lub
elektroniczne), jeśli w danym miesiącu suma sprzedaży z VAT na takich fakturach nie
przekroczy 10 000 zł. To ułatwienie ma pomóc w sprawnym przejściu na nowy system.

Gdzie znaleźć informacje o KSeF?

Wprowadzenie obowiązkowego fakturowania elektronicznego w Polsce to duża zmiana
rodząca wiele pytań – technicznych i praktycznych. Wejdź na ksef.podatki.gov.pl, znajdź
termin dogodny dla siebie i weź udział w szkoleniu – w Twoim urzędzie skarbowym lub w
Internecie w ramach webinaru.