Aktualności

Zawiadomienie

  • Drukuj

WÓJT GMINY CHEŁM ŚLĄSKI

41-403 Chełm Śląski ul.Konarskiego 2

tel. 32/22-57-503, 504

Szanowni Państwo

Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, od 1 lipca 2013r. to gminy poprzez przedsiębiorcę wyłonionego w drodze przetargu, będą zapewniać odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Od tej pory opłaty za te usługi będą wnoszone przez Mieszkańców do gminy. Opłata będzie wyliczona na podstawie złożonych przez Państwa deklaracji (które przekazujemy wraz z niniejszym pismem).

Deklaracje należy złożyć w Urzędzie Gminy Chełm Śląski do dnia 29 kwietnia 2013 roku lub przesłać pocztą.

Rada Gminy uchwaliła stawki

1) w przypadku segregowania odpadów

  • w wysokości 12 zł od mieszkańca na miesiąc w budynkach jednorodzinnych,

  • w wysokości 10 zł od mieszkańca na miesiąc w budynkach wielorodzinnych

2) w przypadku niesegregowania odpadów 16 zł od mieszkańca na miesiąc.

Opłatę należy wyliczyć mnożąc ilość mieszkańców zamieszkujących nieruchomość przez odpowiednią stawkę.

Przedsiębiorcy, urzędy i instytucje opłatę będą naliczać od pojemnika wybranego, zgodnie z regulaminem, mnożąc odpowiednią stawkę za pojemnik przez współczynnik (4,33 – odbiór jeden raz w tygodniu lub 2,17 – odbiór jeden raz na 2 tygodnie).

W przypadku gdy na terenie nieruchomości zamieszkują mieszkańcy

i prowadzona jest działalność gospodarcza, wyliczona opłata będzie sumą opłat dla osób zamieszkujących i dla działalności gospodarczej.

Z treścią uchwał Rady Gminy Chełm Śląski dotyczących sposobu gospodarowania odpadami można się zapoznać na stronie internetowej www.bip.ugchelmsl.rekord.pl (zakładka uchwały rady gminy).

Ważne jest także rozwiązanie na piśmie do dnia 30 czerwca 2013 roku dotychczasowej umowy z firmą, która odbiera odpady.

Mam nadzieję, że wprowadzony system spotka się z Państwa zrozumieniem

i przyczyni do poprawy czystości w naszej gminie.

Z poważaniem

Wójt Gminy Chełm Śląski

Stanisław Jagoda