Aktualności

INFORMACJA W/S DOWOZU UCZNIÓW DO SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

 

W związku z obowiązkiem Gminy dotyczącym zapewnienia uczniom transportu i opieki w czasie przewozu do odpowiednich szkół i placówek oświatowych, na podstawie art. 32 i 39 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. 2020 poz. 910) Referat Oświaty, Kultury i Zdrowia Urzędu Gminy w Chełmie Śląskim przyjmuje do 20 lipca 2020r. pisemne wnioski rodziców/opiekunów dotyczące zapewnienia:

 

  • transportu organizowanego przez Gminę,

  • transportu organizowanego we własnym zakresie na podstawie umowy zawartej z Wójtem Gminy Chełm Śląski (dotyczy tylko uczniów niepełnosprawnych),

  • zwrotu kosztów przejazdu środkami komunikacji publicznej dziecka i opiekuna (nie dotyczy uczniów niepełnosprawnych).

 

Wzór wniosku oraz klauzula RODO znajdują się na stronie internetowej Urzędu Gminy
w zakładce:Urząd – co, gdzie i jak załatwić, pod hasłem sprawy oświatowe.

 

Wypełnione dokumenty należy złożyć w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy - osobiście, bądź drogą korespondencyjną.

 

Sprawę prowadzi Referat Oświaty, Kultury i Zdrowia Urzędu Gminy Chełm Śląski,

 

telefon kontaktowy: 32 22 57 503 /wew. 31.

 

 

 

Zakończenie Roku szkolnego w chełmskich placówkach oświatowych

 

zakończenie roku

W Gminie Chełm Śląski, w roku szkolnym 2019/2020 najwyższą średnią 5.0 i więcej

oraz wzorowe zachowanie, zdobyli absolwenci:


W Szkole Podstawowej nr 1:

Paweł Jarczok

Katarzyna Koziorz

Natalia Zbylut

 

W Szkole Podstawowej nr 2:

Julia Błaszczyk

Mikołaj Grudniok

Jakub Grzywacz

Mateusz Jarosz

Wiktoria Klima

Patryk Kolny

Paulina Malcharek

Szymon Pastwa

Paulina Sobczyk

Julia Stolorz

Lucyna Stryjewska

Bartłomiej Szymik

 

Wszyscy otrzymali nagrody książkowe i pamiątkowy dyplom Wójta Gminy.

 

Decyzją Grona Pedagogicznego najlepszymi absolwentami – „Primus inter pares” zostali:

w Szkole Podstawowej nr 1:

Paweł Jarczok

w Szkole Podstawowej nr 2:

Paulina Malcharek

Najlepsi uczniowie otrzymali dodatkową nagrodę w postaci tabletu, przekazaną przez
Wójta Gminy Chełm Śląski – Stanisława Jagodę.

 

 

IMG 0655

 

Gminny Komisarz Spisowy ogłasza nabór na rachmistrzów spisowych

rachmistrz

 

 

Centralne Biuro Spisowe

Procedura naboru kandydatów na rachmistrzów do powszechnego spisu rolnego w 2020 r.

  1. Nabór kandydatów na rachmistrzów terenowych dokonywany jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia
    31 lipca 2019 r. o powszechnym spisie rolnym w 2020 r. (Dz.U. z dnia 10 września 2019 r., poz. 1728).

  2. Naboru kandydatów na rachmistrzów terenowych dokonuje się spośród osób:

    1. pełnoletnich;

    2. zamieszkałych na terenie danej gminy;

    3. posiadających co najmniej średnie wykształcenie;

    4. posługujących się językiem polskim w mowie i w piśmie;

    5. które nie były skazane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

  1. Oświadczenie o spełnianiu wymogu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 5, kandydat na rachmistrza terenowego składa pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Oświadczenie
    to zawiera klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.” Klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

  2. Gminny Komisarz Spisowy upowszechnia informację o otwartym i konkurencyjnym naborze kandydatów na rachmistrzów terenowych w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu gminy lub na stronie podmiotowej urzędu gminy w Biuletynie Informacji Publicznej.

  3. Nabór kandydatów na rachmistrzów odbywa się w okresie od 15 czerwca 2020 r. do 08 lipca2020 r.

  4. Kandydaci na rachmistrzów terenowych zgłaszają się do urzędu gminy, gdzie podają swoje imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu oraz informacje, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy PSR 2020.

  5. Dane podane przez kandydatów na rachmistrzów są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika urzędu gminy, który otrzymał dane do uwierzytelnienia w SER wraz z instrukcją postępowania drogą mailową z Wojewódzkiego Biura Spisowego. W SER jest pole do potwierdzenia przez GBS, że kandydat spełnia wymagania określone w art. 20 ust. 1 ustawy PSR 2020
    i złożył stosowne oświadczenie.

  6. Podczas rejestracji kandydata system wygeneruje dane do uwierzytelniania (login do aplikacji
    e/m-learning, który jest przekazywany kandydatowi). Jednocześnie na podany adres zostanie automatycznie wysłana wiadomość email zawierająca wygenerowane hasło, które w połączeniu z loginem przekazanym w momencie rejestracji rachmistrza posłuży do zalogowania się do systemu oraz uzyskania informacji o sposobie dostępu do aplikacji e/m-learning, na której są materiały oraz przykłady szkoleniowe, niezbędne instrukcje i prezentacje oraz materiały popularyzacyjne.

  7. Kandydaci na rachmistrzów terenowych otrzymają od urzędu gminy w czasie rejestrowania ich danych
    w SER lub poprzez SER informacje o dacie i miejscu szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza terenowego.

  8. Kandydaci na rachmistrzów terenowych podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługują się własnym urządzeniem mobilnym z dostępem do Internetu.

  9. Egzamin po szkoleniu, o którym mowa w pkt 10 będzie realizowany za pomocą aplikacji e/m-learning. Wyniki egzaminu pojawią się w SER w postaci liczby punktów zdobytych przez kandydata. GBS sprawdza wyniki i kolejność zgłoszeń (ważne w przypadku uzyskania przez kandydatów jednakowej liczby punktów) i dla osób, które zakwalifikowały się – zmienia status z „kandydata na rachmistrza” na „rachmistrza”
    (w SER jest możliwość sortowania po liczbie punktów, ułatwiająca zmianę statusu kandydata).

  10. GBS przesyła powiadomienie do rachmistrza, że ma uzupełnić dane w m-learning  - W SER jest funkcjonalność powiadomienia rachmistrzów mailem hurtowo.

  11. Po uzyskaniu statusu rachmistrza, zobowiązany jest on do przesłania za pośrednictwem e-mail na adres urzędu statystycznego zdjęcia w formacie .jpg do identyfikatora rachmistrza spisowego oraz innych danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia.

  1. Rachmistrz zapisuje swoje dane w aplikacji e/m-learning. Dane automatycznie implementowane są do modułu w Softusie w celu podpisania umowy.

  2. Rachmistrz terenowy jako funkcjonariusz publiczny, będzie posługiwał się identyfikatorem rachmistrza spisowego, który otrzyma przed rozpoczęciem prac spisowych. Identyfikator będzie stanowił jeden
    z elementów uwierzytelniających rachmistrza.

  3. Rachmistrz terenowy będzie dopuszczony do wykonywania prac spisowych:

  1. po przeszkoleniu z zakresu ochrony danych osobowych i otrzymaniu upoważnienia do przetwarzania danych osobowych;

  2. po przeszkoleniu i pouczeniu o istocie tajemnicy statystycznej oraz po złożeniu pisemnego przyrzeczenia o zachowaniu tajemnicy statystycznej.

  1. Rachmistrz terenowy zostanie powiadomiony przez pracowników WBS na adres e-mail o dacie i miejscu podpisania umowy zlecenia z Dyrektorem Urzędu Statystycznego, przekazania mu identyfikatora rachmistrza oraz urządzenia mobilnego, na którym będzie rejestrował dane zebrane od respondentów.

  2. Dane kandydatów, którzy nie zdadzą egzaminu lub nie zostaną wybrani do roli rachmistrza terenowego, zostaną usunięte po 3 tygodniach od zakończenia procesu naboru.

 

STAROSTWO POWIATOWE

Obywatel

 

CEIDG

NARODOWE SIŁY REZERWOWE

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Biznes.gov.pl

Stowarzyszenie Gmin Górniczych

sgg

Klauzula informacyjna dla interesantów Urzędu Gminy w Chełmie Śląskim (RODO) rozwiń
Zamknij
Zgodnie z art. 173 Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że strona www.chelmsl.pl w celu realizacji usług korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na instalację jednego lub kilku plików cookie na urządzeniu końcowym.